divendres, 8 de maig del 2009

1 i 2 de maig, Breda

El dia 1 de maig, el dia del treballador, ens vam desplaçar a Breda, a la comarca de la Selva. El camí no se'ns va fer gaire llarg, tot i que vam tardar dues hores i mitja per arribar-hi. Ens feia molta il·lusió arribar al poble per veure la casa de la Teresa, el bar Tramuntana o la casa del Monràs, tot i que en baixar de cotxe no vam veure res. Ens va cridar l’atenció que a cada carrer hi hagués una botiga de ceràmica. Llavors vam estirar les cames i vam anar a dinar amb els giganters de Fraga i una gent molt amable de la colla gegantera de Breda. Quan vam acabar, vam anar al centre cívic per instal·lar-nos i per descansar una mica. A les 5 de la tarda va començar la plantada de gegants a la plaça de l’ajuntament. Ens vam fer fotos a la casa de la Teresa i també a la plaça, quan de sobte vam trobar al Jordi Martínez, que fa de Paco a Ventdelplà!!! Ens vam fer fotos amb ell i li vam dedicar una peça. Llavors a les 6 va començar la cercavila i vam recórrer alguns carrers fins arribar a la fira de les entitats. Allà vam ballar una mica i ens van obsequiar amb un porró de ceràmica típic de Breda. Vam anar a fer un petit berenar sopar i vam anar a donar una volta. A la nit, feien disco mòbil a la carpa i vam anar a moure el cos. Com que l’un demà ens havíem d’aixecar aviat, vam anar a dormir, aprofitant l’estona fent alguna partideta de cartes. L’un demà vam anar a fer la visita per Ventdelplà, vam dinar i cap a Torregrossa que hi falta gent!!!